søndag 3. februar 2013

Planlegging av dåp

Planlegging av dåpen til sukkerklumpen er i full gang.
Den skal avholdes i min hjemby i mars.
Fordelen med å ha så god tid er at jeg rekker å kose meg med arbeidet.
Bakdelen er at jeg stadig finner på noe nytt... :P
Men jeg syns det er utrolig gøy å planlegge eventer, så jeg legger virkelig sjela mi i det, hehe...

Jeg startet friskt og med godt pågangsmot i høst (høygravid og sprekkferdig) med å lage DISSE
bordkortene... De enkleste jeg kunne finne.... :P
Jeg rakk bare å lage 5-6 stykker før frøkna meldte sin ankomst, og de første mnd hadde jeg nok med å ta meg av henne (lett kolikk).
Men nå er produksjonen i gang igjen.
Jeg har brettet meg ut på spisebordet med papp og klipp og lim, og masseproduserer hjul og "kalæsjer" så det holder... ;) hehe...

Fargetema i dåpen blir gammelrosa, beige og hvit. Så det skal tas igjen i det meste.
Akkurat nå er jeg på leit etter dåpskjole, og på den skal det brukes gammelrosa silkebånd. Etter kirka skal hun kles opp i et nydelig gammelrosa strikkasett med kjole, bolero, sko og lue som "gammeltante" har strikka.

Invitasjonen til dåpen har jeg mekka selv, og da i de fargene som skal gå igjen i dåpen :0)



Jeg har kjøpt inn en del stæsj, og planlagt det meste av pynten og borddekking, ned til minste detalje. Men det sier jeg ikke noe om ennå ;) Dere får se etterhvert...

Nå får vi straks besøk, så det er på tide å hoppe ut av pysjbuksa... :P
Her skal det mekkes vafler ;)

Ha en fin søndag!



3 kommentarer:

  1. Fantastisk flott invitasjoner! Har du lagd de på pc/en fotoside eller er den scrappet? Hadde blitt superglad om du hadde hatt mulighet til å forklare hvordan du har gått frem... Hilsen Mille
    www.millesunivers.blogg.no

    SvarSlett
  2. Hei Mille :D Beklager at jeg ikke så spørsmålet ditt før nå. Har rett og slett ikke hatt tid til blogging på en god stund nå. Men nå blir det bedre fremover...

    Tusen takk for så flott tilbakemelding på invitasjonene. Jeg har laget de i Photoshop. Så den er på en måte scrappet digitalt. Jeg har over mange år drevet med dette, og underveis kjøpt kit's på nettbutikker. Det er en pakke du laster ned som inneholder diverse bakgrunner og elementer. Man kan søke på tema hvis man er ute etter noe spesielt.
    Så drar jeg inn det jeg vil bruke i photoshop, og redigerer det slik jeg vil ha det.
    Hvis du ikke kan photoshop fra før, så er det nok for vanskelig til å forklare her. Hvis du ønsker å sette deg inn i det, anbefaler jeg å se på videoer på youtube og kjøpe deg en manual.
    Hvis ikke photoshop er et alternativ er det sikkert andre enklere redigeringsprogram du kan bruke, men de kjenner jeg ikke til, så da må du bare google å se hva du finner :)

    Lykke til :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Her ser du forresten en link til diverse digital scrappe- sider, hvor du kan kjøpe kit's som du laster ned til pc'en din. :D
      https://www.google.no/#q=digital+scrapping

      Slett