onsdag 19. oktober 2011

Snadder :) (Fra 14.10.11 Blogg.no)

14.okt.2011 kl.22:55 iSnadderkroken
  • 4 kommentarer


  • Friday, I'm in LOVE... :)
    Fredag, joggis, et glass vin og frihelg :) Trenger sikkert ikke si at jeg koser meg glugg, men det gjør jeg altså :)

    I morgen går turen til Tigerstaden for litt interiørshopping med jentene. Spent på hva jeg finner... ;)
    Tenkte jeg skulle komme med et aldri så lite snadder- tips til helgekos.
    Denne retten bruker jeg normalt som forrett, men den kan fint brukes som kvelds- snacks en herlig lørdags kveld ;)

    Den er enkel og rask å lage, og den smaker UTROLIG godt.
    GRATINERTE REKER



    Ingredienser: (6 personer)
    - 100 g spekeskinke, skjæres i strimler
    - 200 g renskede reker
    - 2 dl creme fraiche
    - 1 ss sitronsaft
    - 1 ss tørket dill
    - 4 båter finhakket hvitløk (hvis man vil ha det)
    - 100 g norwegia ost, rives
    - 1/4 ts pepper

    Tilberedning:
    Bland alle ingrediensene, utenom ost, i en bolle. Fordel massen i ildfaste posjonsformer. (Feks creme brulè- former. Kan også ha alt en stor ildfast form)
    Strø ost på toppen.
    Stek i 12-15 min på 225 grader.
    Serveres gjerne sammen med baguette og litt salat. Spekeskinken gir mye smak, så tomat er blandt annet veldig godt ved siden av.
    Enjoy og goooood fredag ;)

    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar