onsdag 19. oktober 2011

Nytt toalett på 1 - 2 - 43....! (Fra 13.09.11 Blogg.no)

13.sep.2011 kl.20:34 iOppussingsprosjekter
  • 8 kommentarer


  • De som kjenner meg vet at høsten er tiden for mine mange kreative (og over-kreative) ideer. I fjor høst var heller intet unntak... Da samboeren skulle reise bort en helg, fant jeg ut at jeg ville overraske han med et nyoppusset toalettrom (som i mitt hode skulle være ferdig da han kom hjem... Hvordan jeg klarte å innbille meg selv at jeg skulle klare det, aner jeg ikke...)

    Anyway.... Vi har et lite rom i 1 etg som bare inneholder toalett og vask. Det har ikke blitt gjort noe med siden vi flyttet inn i 2006. Det var et utrolig kjedelig og kjipt rom, med en vask som hang på veggen med synlig røropplegg langs veggen. Vakkert... :/
    Dette skulle jeg altså gjøre noe med.

    Som mange andre var også jeg tatt av "grå- bølgen", og så for meg å lage et maskulint rom i grå- toner.
    Jeg kjøpte maling og plukket ut tapet, og startet iherdig på malejobben. Jeg fikk gjort en god del løpet av helga, men ferdig ble jeg jo ikke. Vi måtte jo ha ny innredning og den var det bestillingstid på, så vi hadde en periode uten vask der. Men vi ble ferdig tilslutt og jeg ble fornøyd med resultatet.
    Det begrenser seg litt hva man kan gjøre med et så lite rom, men jeg syns det ble en stor forandring.
    Det som mangler nå er et bilde på den ene (tomme) veggen. Jeg skal få skaffet et bra bilde (i høy oppløsning) av New York Skyline. Det skal printes i sort/hvitt på et lerret også skal jeg male med noen farger oppå. Blir spennende å se hvordan det blir. I mitt hode blir det veldig bra, hehe. Så jeg håper jeg får det til. Har planer om å få malt det løpet av høsten.
    Her er noen før og etter bilder:

    FØR:





    ETTER:


    Innredning og speil fra Hafa (Solo)
    Blandebatteri AVA fra KWC
     (litt kantet)



    Hyllene er sorte Ikea- hyller som vi har kappet i bredden og lakkert i sort høyglans.
    ADAX sort panelovn.


    Litt vanskelig å få til gode bilder på det lille rommet, men det gir i alle fall et lite inntrykk. :)


    Vi har forøvrig også installert en lys- sensor som gjør at lyset slår seg når noen går inn, også slukker det etter 10 minutter. Strømsparende og snertent :)
    Litt moro er det også når vi har nye gjester som blir sittende på do litt for lenge... hehe.
    (Er bare å slenge ut en arm så slår det seg på igjen, men det er ikke alle som finner ut det med en gang, hehe...)

    Merker at jeg gleder meg til å gå løs på soverommet snart :) Er så moro å se forandringer...
    Glad kveld ;)

    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar