onsdag 19. oktober 2011

Nytt oppussingsprosjekt (Fra 11.09.11 Blogg.no)

11.sep.2011 kl.15:19 iOppussingsprosjekter

  • 4 kommentarer


  • Høsten er årstiden jeg blir mest kreativ. I år føler jeg høsten har vart en stund allerede, mest sannsynlig pga mye regn og dårlig sommer. Så selv om bladene ikke har gulnet ennå, er jeg i skikkelig høst modus! :) Jeg søker sofakroken, pledd og stearinlys, og pakker bort det lite brukte sommertøyet. Når jeg oppholder meg mer innendørs, begynner jeg også å se meg godt om i huset, og jeg finner drøssevis av ting jeg har lyst å endre på... til samboerens STORE begeistring... Etter såpass mange år sammen har han nok blitt vant til mine "vet-du-hva-vi-kan-gjøre-her" faser. For de kommer hvert år...
    Denne høsten er intet unntak, og allerede har jeg store planer for de neste månedene. :) Det starter med soverommet. Da vi kjøpte huset i 2006 hadde hele huset samme veggfarge. Det var en del som måtte gjøres så vi startet med å få malt listverk, bytte kjøkken, sette inn spotter og peis osv. Deretter har vi egentlig tatt rom for rom. Jeg skal legge ut litt bilder av huset etterhvert. (og du kan lese mer om det i "Home Sweet Home".)
    Nå har i alle fall turen kommet til soverommet. Pr i dag er det den samme kjedelige veggfargen der. Det vi gjorde i 2006 var å male taket, listene og legge en tapet bak senga.
    Nå skal tapetet av og veggene skal males.
    Heldigvis bor jeg sammen med en mann som blander seg lite opp i farge- og interiørvalgene. Han stoler på meg og min smak, og ender alltid opp med å like forandringene vi gjør her. Det er jeg veldig glad for. Må innrømme at det hadde ikke vært like harmonisk i stua hvis jeg hadde bodd med en som skulle bestemme interiøret og fargene, hehe. Det er liksom mitt felt... ;)
    For å gi han en liten indikasjon på paletten jeg har i tankene, laget jeg en liten kollasje.
    Kan jo vise den til dere også.



    Jeg har ikke valgt veggfarge og tapet ennå, men det skal bli en litt "skitten" matt lillafarge på veggene, og en tapet i sølv bak senga.Nattbordene som er vist har vi fra før, og de passer godt inn i den nye paletten. Det jeg liker ekstra godt med dem er at de er vegghengte, så det er så enkelt å rengjøre under der. Jeg vil helst ha det enklest mulig på soverommet slik at det alltid er ryddig og rent. Da sover man godt :)
    Jeg skal se på maling og tapeter til uken, og når de er på plass setter jeg i gang. Skal legge ut før og etter- bilder når jeg kommer så langt :)

    Har dere noen prosjekter på gang i høst?


    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar