onsdag 19. oktober 2011

Kontor fra HTH Kjøkken

16.okt.2011 kl.23:55 iOppussingsprosjekter


  • 9 kommentarer






  • God søndagskveld.

    De som har lest litt om meg vet at jeg jobber med kjøkken, og min arbeidsgiver er altså HTH. Jeg trives stort, og mye av grunnen til det er at utvalget og kombinasjonsmulighetene er store. Dermed får jeg utfolde min kreativitet i jobben :)

    I fjor pusset vi opp kontoret vårt hjemme. Samboeren har ofte hjemmekontor og vi kjente at det var et stort behov for både oppbevaring og alberom for diverse arbeid. Ettersom jeg også har diverse interesser som også omhandler PC, ønsket vi oss separate arbeidsplasser for to.

    Valg av innredning ble dermed ganske enkelt. Hvorfor ikke skreddersy en kontorinnredning av kjøkkenmoduler? De kan jo tross alt brukes til så mangt... :)

    Ettersom samboeren skulle tilbringe mange arbeidsdager her, ønsket vi at det skulle bli et rom med maskulint preg. Tøft, innbydende og med litt kontraster.

    Veggfargene ble i 2 grånyanser, 2 vegger i lys grå og 2 vegger i mellomgrå - for å skape litt dynamikk og brytning.

    Jeg var litt sent ute med å ta "FØR"- bilder, men her er et par:





    Underveis i prosessen. Ferdig malt.




    Ferdig resultat:






    Detaljer:





    Mangler litt bilder på veggene, men planen er å printe et makrobilde på lerrett, etter å ha lekt litt med fargekontrastene. Jeg skal også male et bilde.
    På motsatt vegg av innredningen er det en sovesofa, og over den hadde det vært tøft med et stort verdenskart printet på en metallplate... :)

    Info om innredningen:
    Front skuffeseksjoner - Concept sort eik finèr ZG
    Font overskap - Concept sort eik laminat XG (sort eik på kanten, laminat hvit høyglans foran)
    Benkeplate - 40mm Laminar, modell Beton med alu forkant.
    Sokkel - Alu
    Håndtak - Stål konsept
    Overskapene har klick push, for å slippe håndtak og dermed beholde rene linjer og et enkelt og glatt uttrykk.
    Panel under overskapene i sort eik, for å skape helhet mellom under og overskap. Panelet har integrerte spotter(for dimming) for å gi bedre arbeidslys.
    Bestikkinnlegg i de øverste skuffene er som skreddersydd for penner og annet kontorutstyr.
    I den nederste og dypeste skuffen var det fint plass til arkivmapper.

    Vi er veldig fornøyde med både det visuelle resultatet og bruken av rommet. :)
    Hva synes dere?

    3 kommentarer:

    1. heia

      Takk før komentaren, du er <3velkommen med dine fremtidige barn:)

      Sykt stilig kontor du fikk dæ!

      SvarSlett
    2. Takk takk :) Vi trives på kontoret ;)
      Rita - Æ kommer, vær du trygg ;)

      SvarSlett