tirsdag 18. oktober 2011

Hvem er jeg?

Jeg er en nordnorsk 30 åring som har forvillet seg sørover. En kjekk østlending kapret hjertet mitt, så foreløpig sitter jeg fast her nede J Jeg bor sammen med han i et hus litt utenfor Drammen, og her trives vi stort. Livet mitt består for det meste av familie og venner, også har jeg en stor lidenskap for interiør og hjem. Det var også grunnen til at jeg utdannet meg innenfor interiør. Jeg jobber med å tegne kjøkken, bad og garderobeløsninger for private og samarbeider også med noen entreprenører. Det gir meg nye utfordringer hver dag, og det liker jeg J

Jeg blir i perioder tatt av kreative bølger, og da er det ikke måte på hvor mye jeg vil få til på innmari kort tid, og budsjettet står sjelden til mine drømmer. Men er det noe ingen kan ta fra meg, så er det drømmene mine J Jeg tror at mitt liv består av 70% drømmer, og det tenker jeg er helt greit. Jeg har evig nok tid til å være realist, og en stressende hverdag er alvorlig nok fra før. Derfor elsker jeg å drømme meg bort i interiørblader og reisekataloger, og det gir meg faktisk ganske så mye glede.

Jeg er en livsnyter; jeg nyter de små og store gledene, jeg elsker å reise, og jeg koser meg med minnene lenge etterpå. Natur og friluft gir meg energi, men jeg må innrømme at jeg ikke bruker i nærheten av så mye tid der som jeg skulle ønske.

Jeg har vokst opp med mye sport og idrett, og det har alltid vært en viktig del av meg. Fotball, volleyball, badminton, osv... Dessverre avtar aktivitetene med årene, og selv om jeg fortsatt tror at jeg er en 19 år gammel sprek jente med superkondis, flat mage og heftig ballteft, så blir jeg dessverre stadig påminnet om at den tiden har sneket seg lydløst forbi. Men ballgleden er fortsatt stor. J

Av andre aktiviteter jeg har interesse for kan jeg nevne sykling (da snakker jeg fine søndagsturer med musikk i ørene og påfølgende vondt i bakenden og 3 dagers gangsperre).
Ellers liker jeg å stå på ski, slalåm nærmere bestemt. Jeg begynte å stå på slalåm som relativt gammel (16 år tror jeg), så jeg er ikke av de aller stødigste som står i hockey hele veien ned. Neida, jeg suser i eget tempo og stopper gjerne flere ganger i løypa for å ta bilder (noe som min bedre halvdel kan bli litt smålei av).

Jeg er også en stolt eier av en kajakk. Padling er utrolig deilig, og hver gang jeg ser på en stille elv eller et innbydende hav, blir jeg helt oppslukt. Da vil jeg bare utpå... *drømme* 

Jeg har også altfor mange hobbyer, som gjør at jeg ikke får gjort nok av alt. Digital scrapping, filmredigering og bildebehandling/foto er et område som det går mye tid til. Jeg har alltid vært opptatt av fotoalbum, ettersom jeg liker å bla i dem og leve på minner leeenge.
Jeg redigerer alltid filmene fra ferier eller store begivenheter, også lager jeg DVD- cover som hører til. Disse hobbyene resulterer i årlige album og filmer, og det er sjelden jeg kjøper kort til andre. Jeg lager de stort sett selv.

Ellers vil jeg beskrive meg selv som en positiv person, (som absolutt kan være negativ når det trengs :P), som er utadvent og digger humor. Som nordlending vil jeg påstå at jeg har en ganske allsidig humor, det er altså mye som er morsomt i mine øyne. Jeg er stor fan av selvironi og litt galgenhumor gjør alltid hverdagen litt enklere.
Det var en ganske lang innledning om meg, men da har dere i hvert fall blitt litt "kjent" med meg.

Jeg kan si med en gang at dere får ingen low-carb tips av meg her, og heller ingen råd om slankekurer. Jeg eeeelsker god mat og god vin. Men kanskje dere finner noe annet nyttig her? J

Det var litt om meg - legg gjerne igjen en hilsen når du er innom ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar